لزوم یادگیری زبان فرانسه

لزوم یادگیری زبان فرانسه
1402/11/04
59 بازدید
دسته بندی:

لزوم یادگیری زبان فرانسه

به نام خداپرچم فرانسه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

چرا یادگیری زبان های خارجی در دنیای امروزی اهمیت زیادی دارد؟

مطالعه زبان های خارجی بینش انسان نسبت به فرهنگ های دیگر را افزایش می دهد. این امر ارتباط متقابل زبان و ذات انسان را افزایش می دهد. زبان های خارجی دیدگاه انسان نسبت به جهان را گسترش می دهند، تجربیات فرد بالا می برند و باعث افزایش انعطاف پذیری و تحمل او می شوند.

مزایای یادگیری زبان فرانسه چیست و چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟ زبان فرانسه یکی از زبان های پر کاربرد و شناخته شده در سطح جهان است که به عنوان زبان دوم بسیاری از مجامع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان دوم یا سوم می‌تواند در پیشرفت تحصیلی، شانس یافتن شغلی جدید در کشورهای توسعه‌یافته و تجربه سفرهای تفریحی و مهاجرتی نقش کلیدی را ایفا کند.

وسعت زبان فرانسه در دنیای امروز

حدودا قریب به ۲۲۰ میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می کنند و زبان فرانسه دومین زبان رایج پس از زبان انگلیسی  در دنیا محسوب می‌شود. زبان فرانسه یک زبان بین المللی است که هم در اتحادیه اروپا و هم در سازمان ملل متحد به عنوان یکی از زبان‌های اصلی به کار می‌رود.

با این تفاسیر می‌توان پاسخی قاطع به سوال چرا باید زبان فرانسه یاد بگیریم، داد. مهارت در مکالمه و یادگیری زبان فرانسه می‌تواند از بسیاری از جهات برای ما مفید و ضروری باشد.

ورود به دنیای هنرو فلسفه با زبان فرانسه

زبان فرانسه به زبان فرهنگ و هنر و شعر معروف است. زبان فرانسه به دلیل ساختار تحلیلی از دیر باز زبان فیلسوفان بزرگ و دانشمندان برجسته‌ای چون سارتر، دکارت، پاستور و ماری کوری بوده است.

زیبایی آوایی این زبان در بین زبان‌های زنده دنیا، باعث شده تا منحصربه‌فرد جلوه کند. با یادگیری این زبان  دسترسی شما به دنیای هنر و شعر، مد و استایل، معماری، فلسفه و تمام علوم زیبایی شناسی افزایش خواهد یافت.

گسترش فرصت‌های شغلی و تحصیلی

از دیگر مزایای یادگیری زبان فرانسه، می‌توان به افزایش منابع و فرصت‌های شغلی و تحصیلی بین‌المللی اشاره کرد. جالب است بدانید که هزینه تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر فرانسوی رایگان است.

این یک فرصت تکرار نشدنی برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. شما با یادگیری زبان فرانسه می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای کم‌تر از کشورهای دیگری چون آمریکا و کانادا، ویزای تحصیلی بگیرید و برای مهاجرت اقدام کنید.

یادگیری زبان فرانسه سخت نیست

بسیاری این سوال برایشان پیش می‌آید که چرا باید زبان فرانسه یاد بگیریم وقتی انقدر مشکل است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با این‌که زبان انگلیسی زبان ساده‌تری برای یادگیری در بین فارسی زبانان محسوب می‌شود اما بر خلاف تصور بیشتر مردم به دلیل نا آگاهی درباره روش‌های آموزشی، یادگیری زبان فرانسه سخت نخواهد بود.

درست است که زبان فرانسه از لحاظ ساختاری، قواعد و لهجه زبان پیچیده‌تری است و نیاز به دقت بیشتری هنگام یادگیری دارد. اما به دلیل همپوشانی زیادی که این زبان با زبان‌هایی ریشه لاتین داد و همچنین به دلیل زیبایی و ملودیک بودن این زبان، پروسه یادگیری آن بسیارلذت‌بخش خواهد بود.

برای یادگیری زبان فرانسه بهترین راه چیست؟

بعد از پاسخ به سوال چرا فرانسوی یاد بگیریم؟؟ بهتر است به سوال چگونه یاد گرفتن آن نیز پاسخی روشن دهیم. همه افراد برای یادگیری زبان جدید ممکن است سال‌ها زمان خود را تلف کنند و در انتها به نتیجه مطلوبی هم نرسند و نا امیدانه یادگیری آن زبان را رها کرده و به دنبال یادگیری زبان دیگری بروند.

اما در یادگیری تمامی زبان‌های دنیا هدف از یادگیری آن زبان، میزان علاقه‌مندی به ماهیت آن زبان و همچنین سطح آشنایی با زبان‌های نزدیک به آن بسیار موثر خواهد بود. برای آموزش زبان فرانسه بسته به اینکه میخواهید در منزل یا کلاس یاد بگیرید می توانید از بهترین کتابها و اساتید در این مجموعه  بهره ببرید.

به یاد داشته باشید آموزشگاه زبان خسروی می تواند از سن کودکی مسیر آموزش زبان فرانسه را برایتان صاف و راحت کند.