یاد گیری زبان ترکی

یاد گیری زبان ترکی
1402/11/04
77 بازدید
دسته بندی:

یاد گیری زبان ترکی

پرچم ترکیه،معنی ماه و ستاره پرچم ترکیه | ایرانیان پابلیشچرا یادگیری زبان های خارجی در دنیای امروزی اهمیت زیادی دارد؟

مطالعه زبان های خارجی بینش انسان نسبت به فرهنگ های دیگر را افزایش می دهد. این امر ارتباط متقابل زبان و ذات انسان را افزایش می دهد. زبان های خارجی دیدگاه انسان نسبت به جهان را گسترش می دهند، تجربیات فرد بالا می برند و باعث افزایش انعطاف پذیری و تحمل او می شوند.

چرا زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

 شاید با خود فکر کنید یادگیری این زبان به چه کار می‌آید؟ یکی از زبان‌های رایج دنیا که برای ما فارسی‌زبانان اهمیت ویژه‌ای دارد، زبان ترکی استانبولی است. تب یادگیری این زبان در سال‌های اخیر با توجه به سفرهای زیادی که به ترکیه صورت می‌گیرد، بالا گرفته است. بهتر است این تفکر را از سر بیرون کنید که فقط انگلیسی جزو زبان‌های رایج دنیا است و از همین حالا به فکر یادگیری باشید. امروزه با آموزش آنلاین و حضوری زبان، یادگیری یک زبان بسیار ساده شده است و با صرف وقت و هزینه کمی می‌توان آن را یاد گرفت.


آشنایی با زبان ترکی

 ترکی استانبولی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های زبان ترکی است و در طول تاریخ پستی و بلندی‌های زیادی را طی کرده است. این زبان در دوره عثمانیان تحت تاثیر زبان‌های فارسی و عربی نیز قرار گرفته بود. البته در دوره آتاتورک تغییراتی در آن به وجود آمد. زبان ترکی استانبولی بر زبان‌های فرانسوی و ایتالیایی تاثیر داشته است، به همین خاطر آن‌ها خیلی راحت ترکی یاد می‌گیرند. ترک‌زبانان ایران نیز خیلی آسان‌تر می‌توانند به فراگیری آن بپردازند


اهمیت زبان ترکی

ترکیه کشور همسایه ایران است که سالانه افراد زیادی به مقاصد تجاری یا تفریحی به آن‌جا سفر می‌کنند، تصور کنید با یادگیری این زبان چقدر کارها راحت‌تر پیش می‌رود. حدود 100 میلیون نفر به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند، کشورهایی مانند قبرس شمالی، مقدونیه، بلاروس، یونان، کوزو، آذربایجان، عراق، ترکیه و رومانی ازاین زبان به عنوان زبانی رسمی استفاده می‌کنند. ترکیه رتبه پانزدهم را در بین زبان‌های دنیا دارد و با بهره از طبیعت عالی، یکی از مقاصد گردشگران ایرانی و سایر کشورهاست.

چرا زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

در کشور ترکیه افراد به زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارند. یعنی فراگیری انگلیسی در آن‌جا به اندازه ایران نیست. پس بهتر است مهاجران این زبان را پیش از مهاجرت به ترکیه یاد بگیرند که به این ترتیب چه برای ادامه تحصیل و چه برای کار فوق‌العاده ضروری است. ایجاد فرصت‌های کاری ایران و کشور ترکیه همواره روابط تجاری خوبی داشته‌اند، در نتیجه شرکتهای وارداتی آن‌جا قطعا به یک مترجم نیاز دارند. همچنین از طریق معلمی و آموزش زبان می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.

برای کاردر کشوری مانند ترکیه بهترین راه، یادگیری زبان ترکی است، چون با داشتن این ویژگی از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد. ممکن است جایی که مشغول کار می‌شوید، زبان انگلیسی کاربردی نداشته باشد. پس بهتر است این امتیاز را از دست ندهید و بدانید اگر در محیط کارتان به این زبان مسلط باشید، بهتر می‌توانید با همکارانتان ارتباط برقرار کنید. ضمن این‌که آن‌ها نمی‌توانند سوء استفاده‌ و حوققتان را پایمال کنند. ضمنا فرصت‌های شغلی مانند هتلداری، حسابداری، فناوری اطلاعات و امنیت سایبری برایتان به وجود می‌آورد که درآمد خوبی هم دارند.

تحصیل در ترکیه

 

 اگر بخواهید در ترکیه تحصیل کنید، قطعا با دانستن زبان ترکی استانبولی بهتر می‌توانید نیازهای خود را رفع کنید. چون در دانشگاه‌های ترکیه پرسنل به زبان ترکی حرف می‌زنند، هر چند کلاس‌ها به زبان انگلیسی باشد. افرادی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، به راحتی می‌توانند برای ملاقات خانواده خود به ایران بیایند. همچنین چون اکثر افراد برای تحصیل به کانادا و کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند، پذیرش و دریافت بورسیه در دانشگاه ترکیه آسان‌تر خواهد بود.

با توجه به دلالیل زیادی که آورده شد، اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی برایتان آشکار شد. یادگیری یک زبان جدید دنیایی تازه پیش رویتان قرار می‌دهد. امروزه با گسترش اینترنت به راحتی می‌توان زبان مورد علاقه را یاد گرفت. آموزشگاه زبان خسروی این امکان را به راحتی برای شما در هر سنی فراهم میکند که زبان ترکی استانبولی را از مبتدی تا پیشرفته با روش های روز و جذاب یاد بگیرید.