لزوم یادگیری زبان چینی

لزوم یادگیری زبان چینی
1402/11/04
43 بازدید
دسته بندی:

لزوم یادگیری زبان چینی

پرچم چین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادچرا یادگیری زبان های خارجی در دنیای امروزی اهمیت زیادی دارد؟

مطالعه زبان های خارجی بینش انسان نسبت به فرهنگ های دیگر را افزایش می دهد. این امر ارتباط متقابل زبان و ذات انسان را افزایش می دهد. زبان های خارجی دیدگاه انسان نسبت به جهان را گسترش می دهند، تجربیات فرد بالا می برند و باعث افزایش انعطاف پذیری و تحمل او می شوند.

زبان چینی دومین زبان رایج دنیا است

یادگیری زبان چینی / ماندارین در حال تبدیل شدن به یک مهارت همه‌گیر جهانی است. این زبان با داشتن آمار جمعیتی بالا به یکی از مهم‌ترین زبان‌های زنده بدل شده و به پشتوانه‌ رشد اقتصادی کشور چین، زبان آینده دنیا نام گرفته است. جدای از آن، زبان چینی معیار (گویش پکنی) چنان مهم است که در کنار زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی به عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد شناخته می‌شود.

زبان چینی در رقابتی تنگاتنگ با زبان انگلیسی در جایگاه دومین زبان رایج جهان قرار دارد و در حدود یک میلیارد و صد میلیون نفر (1.100.000.000 نفر) به این زبان صحبت می‌کنند. این رقم به این معناست که حدود 16 درصد مردم جهان به این زبان سخن می‌گویند. پس اگر می‌خواهید هیچ وقت تنها نباشید، کافیست زبان چینی را یاد بگیرید!

دانستن زبان چینی شما را در تحصیل و کار خاص‌تر می‌کند!

دانش زبان چینی به شما کمک می‌کند تا مهارتی داشته باشید که بسیاری از آن بی‌ بهره هستند. کافی است نگاهی به پیرامون داشته باشید تا متوجه نرخ بالای صحبت به یکی از زبان‌های اروپایی (در راس آن انگلیسی) بشوید. این در حالی است که دانستن زبان چینی با وجود احساس نیاز بالا به آن، در کمینه قرار دارد. پس اگر می‌خواهید در رزومه‌ خود مهارتی داشته باشید که مانند الماس بدرخشد و چشم هر صاحب کسب و کاری را به خود جلب کند، یادگیری زبان چینی را در اولویت قرار دهید.

آگاهی به زبان چینی نه تنها منجر به خاص شدن رزومه‌ کاری-تحصیلی می‌شود، بلکه فرصت‌های بسیاری را هم پیش‌روی شما قرار می‌دهد. با نگاهی به آمارهای اقتصادی می‌توان به سرعت رشد اقتصادی کشور چین پی برد. همین رشد بالا سبب شده تا از این کشور پهناور آسیایی که تا همین چهار دهه پیش فقیر به حساب می‌آمد، اکنون یک ابرقدرت بسازد. کشور جمهوری خلق چین که هم‌اکنون در شمار کشورهای توسعه‌یافته قلمداد می‌شود، یک بازیگر کلیدی در زنجیره تامین جهانی و به طبع یک قطب مهم تجارت مدرن است. این عوامل، دانستن زبان چینی را برای شرکت‌های مختلف به یک نیاز روزافزون بدل کرده و شانس شما را هم در استخدام و هم در بسط تجربیات تجاری افزایش می‌دهد.

آموختن زبان چینی منجر به رشد و توسعه فردی می‌شود

تا به این‌جا درباره اهمیت عمدتا تجاری و چرایی منحصربه‌فرد بودن دانستن زبان چینی گفتیم؛ اما بهتر است بدانید که آگاهی از زبان چینی، محدود به مرزهای کشور چین نشده و گویش معیار آن با عنوان چینی ماندارین در کشورهای تایوان و سنگاپور هم به صورت گسترده صحبت می‌شود. پس در واقع آموختن این زبان، قابلیت‌های ارتباطی افراد را در کل حوزه شرق آسیا توسعه بخشیده و آن‌ها را به هدف‌های استخدامی جذابی برای شرکت‌ها، دفاتر اداری و موسسات آموزش زبان تبدیل می‌کند. این امر به معنای تضمین دستمزد بالا برای متخصصانی است که مثلا دو زبان چینی و انگلیسی را به راحتی صحبت می‌کنند. بدیهی است که داشتن شغل پرسود می‌تواند رضایت‌مندی افراد را به طور محسوسی ارتقا دهد.

به جز موارد گفته شده، فرآیند یادگیری زبان چینی به دلیل تفاوت‌های ساخت‌شناسی واژگانی و آوایی که با زبان مادری کشورهای هند و اروپایی دارد، مانند یک ورزش ذهنی به نیرومندتر شدن حافظه کمک فراوانی می‌کند. این ورزش ذهنی سبب می‌شود تا درک بهتری از فرهنگ، آداب و رسوم، جغرافیا و هنر شرق دور پیدا کنید. تاریخ غنی و چندهزار ساله‌ چین هم مانند یک چاشنی، خوراک زبانی شما را پربارتر خواهد کرد.

جمع بندی

امروزه به لطف گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط برقرار کردن با دیگران آسان‌تر از هر زمان دیگری شده است. در این میان هم‌چنان افرادی موفق‌تر از سایرین عمل می‌کنند که مهارت‌های زبانی و شناختی خود را گسترش دهند. همان‌گونه که آموختن هر زبان جدید، دید تازه‌ای به زبان‌آموز می‌دهد، توانایی‌های فردی وی را هم بسط داده و او را در برابر فرصت‌های پیش‌رو مجهزتر می‌کند. در همین راستا آموزشگاه زبانهای خارجه خسروی این امکان را برای شما فراهم کرده تا در هر سنی با بهره مندی از اساتید حرفه ای و کتابهای روز دنیا, این زبان پرکاربرد را یاد بگیرید.