لزوم یادگیری زبان المانی

لزوم یادگیری زبان المانی
1402/11/04
55 بازدید
دسته بندی:

لزوم یادگیری زبان المانی

...پرچم آلمان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

چرا یادگیری زبان های خارجی در دنیای امروزی اهمیت زیادی دارد؟

مطالعه زبان های خارجی بینش انسان نسبت به فرهنگ های دیگر را افزایش می دهد. این امر ارتباط متقابل زبان و ذات انسان را افزایش می دهد. زبان های خارجی دیدگاه انسان نسبت به جهان را گسترش می دهند، تجربیات فرد بالا می برند و باعث افزایش انعطاف پذیری و تحمل او می شوند.

چرا آلمانی یاد بگیریم؟

بدون شک آلمانی زبان آسانی برای یادگیری نیست. شاید از خودتان پرسیده باشید که آیا می‌ ارزد دردسر یادگیری زبان آلمانی را به جان بخرید یا بهتر است که به سراغ مترجم گوگل بروید! تصمیم با خودتان است اما اضافه کردن یک زبان دیگر به مجموعه مهارت‌های تان هیچ ضرری ندارد بخصوص برای ما فارسی زبانان و به طور کلی ایرانی های عزیز، نه بخاطر مهاجرت گسترده و مهاجر پذیر بودن آلمان یا تحصیل در هر مقطعی در المان به خاطر رایگان بودن، بلکه به دلایل مختلف دیگر. آلمانی یک زبان ژرمنی است، به این معنا که بخشی از زبان‌ هایی مثل انگلیسی، سوئدی، هلندی و بسیاری موارد دیگر است. با سایر زبان ‌های اروپایی مثل فرانسوی و روسی هم تا حدودی مرتبط است. اگر انگلیسی صحبت می‌ کنید، شباهت ‌های زیادی در واژگان و دستور زبان آلمانی خواهید دید که یادگیری آن را آسان ‌تر و جذاب ‌تر می ‌کند!

آلمانی، اولین زبان اروپایی‌ است

با اینکه آلمانی دومین زبان پرمخاطب در اروپا است، اما اولین از نظر تعداد کسانی است که به این زبان به عنوان زبان مادری شان صحبت می ‌کنند. نکته جالب این است که در دنیای انگلیسی زبانان، زبان آلمانی به عنوان سومین زبان خارجی که آموزش داده می‌ شود، مطرح است. آلمانی بین 10 زبان برتر دنیا قرار دارد و با توجه به این واقعیت که آلمان بزرگ ترین کشور جهان نیست، واقعا شگفت ‌آور است.

 آلمانی یک زبان لازم برای سواد آکادمیک است

آلمان سومین بازار بزرگ کتاب در سراسر جهان را دارد. بعد از انتشارات چینی و انگلیسی، این آلمانی ‌زبانان هستند که کتاب‌ های آلمانی را به بازار عرضه می ‌کنند. پس با این وجود، اگر می‌ خواهید به این حجم وسیع و عظیمی از منابع دسترسی داشته باشید، باید با این زبان آشنا شوید.

یادگیری آلمانی آنقدرها هم که فکر می ‌کنید، سخت نیست

شاید برای تان عجیب باشد اما اگر به زبان‌ های دیگری مثل روسی، چینی یا عربی فکر کنید و این ها زبان مادری تان نباشند، احتمالا حتی الفبای شان هم برایتان نا آشنا است. برای یادگیری الفبای زبان آلمانی، شما فقط باید ä،ö ، u و ß را به الفبای انگلیسی اضافه کنید. چیزی که ممکن است به عنوان یک فرد غیرآلمانی متوجه نشده باشید این است که، آلمانی و انگلیسی هزاران کلمه مشابه دارند. دلیلش فقط این است که این دو زبان ریشه ژرمنی دارند، برای مثال، آبWasser ، نام Name، دست Hand، آوازSingen و پدر Vater است.

 آلمانی ‌زبانان همه جا هستند!

به ما اعتماد کنید، دیر یا زود در هر جایی که باشید، در مسیرتان با آلمانی ‌زبانان رو به رو خواهید شد. حتی اگر در طول سفرهای تان به دنبال چند دوست باشید، احتمال این که با یک فرد آلمانی زبان دوست شوید، خیلی زیاد است.

در بازار کار و کسب و کار موفق ‌تر خواهید بود

آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. شرکت ‌های بزرگی مثل زیمنس، فولکس واگن، لوفت هانزا، بی‌ام دبلیو یا آدیداس آلمانی و در سراسر جهان شناخته ‌شده هستند. برلین هم به طور فزاینده‌ ای به مرکزی برای استارت‌آپ‌ های نوپا تبدیل شده است. اگر مهارت‌ های زبان آلمانی تان را تقویت کنید، یک قدم به آن کارفرمایان بزرگ بازار نزدیک ‌تر خواهید شد و شانس استخدام تان را بالا خواهید برد!

زبان آلمانی بیشترین زبانی است که در اروپا صحبت می شود.

 

زبانهای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی سه زبان رسمی تحادیه اروپا هستند. این زبان به عنوان یک زبان دوم در مرکز و اروپای شرقی می باشد. همچنین زبان آلمانی در جایگاه دهم زبان‌های اصلی دنیا قرار دارد. یادگیری زبان آلمانی به شما امکان ارتباط با حدود ۱۰۰ میلیون نفر را می دهد که این یکی از فوق العاده ترین مزایای زبان آلمانی می باشد.

البته اگر در این فرایند فرد متخصصی متناسب با نیاز شما آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد، این مسیر را راحت‌تر طی خواهید کرد. موسه تخصصی زبان انگلیسی خسروی با برگزاری انواع دوره های آموزشی از دوره کودکان گرفته تا دوره‌های پیشرفته بزرگسالان در این مسیر درکنار شماست.